Nagyon sokszor tapasztaltuk azt, hogy elég, ha csak az egyik hiányzik ebből a listából és már rögtön óriási zuhanás következik be az eredményekben.
Kiváló minőségű weboldal
Itt első sorban nem a kinézetről szól a dolog, bár fontos, hogy egy esztétikus, kellemes hatású weboldal sokat tud segíteni. Ez főleg prémium minőségű termékeknél nagyon fontos, hiszen egy gagyi hatású weboldalon bemutatott, drága termék azt a hatást keltheti, hogy itt átverés van, esetleg hamisítvány. Ezzel pedig egy plusz gátat ültettünk el rögtön a potenciális vásárló fejében, amit ugyan úgy le kell küzdeni ahhoz, hogy vásároljon.
De nézzük meg sorban, hogy mik azok a pontok, amikre kiemelten célszerű figyelni a weboldal kapcsán:
Könnyű átláthatóság: igyekezzünk olyan oldalt kialakítani, ahol vezetve van a felhasználó szeme. Ha folyamatosan keresgélnie kell, hogy most “hova tovább”, hova tud kattintani, akkor brutális mértékben nő a veszélye annak, hogy az egyetlen gomb, amit meg fog nyomni, az nem a “kosárba helyezem” lesz, hanem az “Ablak bezárása”. Persze ez igaz azokra az oldalakra is, amik szolgáltatást “árulnak” és nem klasszikus webshopok. Ha a potenciális ügyfél nem tud gyorsan, kényelmesen ajánlatot kérni és megnézni az árakat (legalább nagyságrendileg), akkor ott nagy lesz a lemorzsolódás!
Egyszerű kezelhetőség: általános érvényű ökölszabály, hogy egy űrlap kitöltésekor csak azokat az adatokat kérjük be, amikre tényleg szükségünk van! Minden egyes extra mezővel veszélyeztetjük a sikeres ügyfélszerzést. Ne akarjunk rögtön az első vásárlásnál születésnapot és lábméretet kérni a kedves ügyféltől. Sokkal elegánsabb, ha ezt egy későbbi lépésben kérjük tőle, valamiféle “jutalommal” összekötve. Igaz ez a vásárlás közben regisztrációra is: tegyük lehetővé a vendégként történő vásárlást! Ha megfelelően kommunikáljuk a regisztráció előnyeit, akkor az igazán értékes ügyfelek úgyis regisztrálnak!
A másik fontos dolog a megszokás. Manapság az emberek megszoktak bizonyos dolgokat a weboldalak kapcsán – tudják, hogy nagyjából hol keressék a keresősávot; megszokták, hogy a logóra kattintva visszajutnak a főoldalra; bevésődött, hogy mobilon/tableten a 3 vízszintes vonal menüt jelöl. Ne térjünk el ezektől, mert csak zavart okoz a fejekben!
Megfelelő konverziós mérések: Fektessünk le már a kampány indulása előtt (sőt, a weboldal indulása előtt!) konverziós pontokat, amiket mérni akarunk. Ha ezek nincsenek jól beállítva – esetlegesen teljesen rosszul, fals adatokat mutatnak -, akkor a legprofibb kampány is halálra van ítélve! Ha többet szeretnél tudni a konverziómérésről, akkor olvasd el az ide tartozó cikkünket: Konverziómérés: mi az és mire jó
Versenyképes árak
Több ügyfélnél tapasztaltuk a kampányok kezdetén, hogy az alacsony vásárlások mögött az esetek túlnyomó részében a túlárazott termék és/vagy a túl drága szállítás állt. Elég nagy mértékben megnehezi a sikeres vásárlások generálását, ha a 3-4 000 Ft-os termékre rájön még mondjuk 1 500 Ft szállítási költség.
Egy-egy olcsóbb szállítás mód (pl. FoxPost vatera futár), összeghatár fölötti ingyenes szállítás, személyes átvételi pontok sokat tudnak segíteni a konverziós ráta növelésében!
Természetesen az is előfordulhat, hogy egy-egy extra szolgáltatás miatt drágábbak vagyunk, mint a konkurencia. Bizonyos mértékig ezzel még lehet játszani, de akkor NAGYON hangsúlyosan kell kommunikálni azt, hogy miért is fizet az ügyfél pluszban. Természetesen van az a szint, amikor ez már nem működik: elég kevesen fognak például egy havi vitamin adagért 15 – 20 000 Ft-ot kifizetni, ha az ismert márkák ugyan ezt a kiszerelést féláron (vagy még olcsóbban) kínálják.
Megnyerő és hiteles termékleírás
Egy jó leírás gyakorlatilag elengedhetetlen ahhoz, hogy eladjunk egy terméket/szolgáltatást. Egy leírásnak nem csak a száraz adatokat kell tartalmaznia (méret, súly, ki gyártotta, stb.), hanem egy hangulatot kell átadnia. El kell “mesélnie”, hogy mi az a probléma, amit az adott dolog megszűntet és a használatával mennyivel jobban fogja magát érezni az ügyfél. Ez nem csak termékeknél fontos: például egy könyvelő nyugodtan mondhatja magáról, hogy ha vele könyveltet, akkor nem kell a NAV bírságoktól tartania és éjszakánként nyugodtan hajthatja álomra a fejét. Erre akár garanciát is adhat!
Rendszeresen javasoljuk ügyfeleinknek, hogy ha ők nem érzik igazán magukénak a szövegírást, mint feladatot, bátran szervezzék ki egy profi szövegírónak: hosszú távon garantáltan megtérül a befektetés!
A termékleírás részét képezik a képek is: főként webshop esetében fontosak a jó minőségű képek, de egyes szolgáltatásoknál is nagyot tud dobni egy-egy megfelelően kiválasztott hangulatfotó!
Ha lehetőség van rá, kérjük ki a korábbi ügyfelek véleményét és jelenítsük meg az oldalon!
Kölcsönös kommunikáció
Magától értetődő dolognak tűnik, de mégis sokszor ezen tud elcsúszni az eredmény. Hiába a jó kampány, a jó weboldal, ha az ügyfél nem szól a kampányt kezelő ügynökségnek, hogy módosulnak az árak, esetleg új akció indul. Roppant kellemetlen (és konverzió-romboló), amikor a potenciális ügyfelek nem egységes árakat látnak a felhasználók a hirdetésekben és a weboldalon!
+1 Tervszerű kampányfelállítás és hozzáértő optimalizálás
Természetesen mit sem ér a profi weboldal, a lehengerő ajánlat, ha maga a kampány rosszul van felépítve és nem a megfelelő irányba hangolják azt a statisztikai adatok alapján. Hozzáértő, legalább heti rendszerességű optimalizálás szükséges ahhoz, hogy kihozhassuk a maximumot egy-egy kampányból!