Az Universal Analytics felhasználói hozzászoktak a régi kezelőfelület, jelentések és mérőszámok használatához.
A Google Analytics 4 (GA4) teljesen megváltoztatta a szerkezetét. Megváltoztatta az évek óta használt jelentéseket és mérőszámokat.
Megváltoztatta a végrehajtás módját.

Mi a Google Analytics 4 (GA4) újdonsága?

Mitől jobb a GA4, mint az Universal Analytics?

A GA4 adatmodellje egyszerűbb és rugalmasabb. Két központi entitás van, a felhasználó és az események. Ehhez a kettőhöz több tulajdonságot is csatolhat, hogy mélyebbre ásson az adatokban.

A GA4 sokkal több esemény paraméterrel rendelkezik, mint az Universal Analytics 4db előre meghatározott paramétere.
Az Universal Analyticsben volt Category, Action, Label és Value mint esemény paraméterek. Ez korlátozta a nyomon követési lehetőségeket.
Most azonban 35 paraméterrel gazdagíthatja az esemény követést. 

A GA4 nem rendelkezik a nézetek fogalmával
Nincs többé nézet, és ez egy nehéz kérdés, mert a GA evangelizálta és népszerűsítette a nézet használatát. Most ez megszűnt.
Egyelőre vagy több tulajdont hozhat létre, vagy használhatja a szegmenseket, összehasonlításokat és közönségeket, hogy megkapja a szükséges adatokat/jelentéseket.

A GA4 egyetlen felületen belül biztosítja a webes és az alkalmazás jelentést is. 
Megmutatja a teljes felhasználói útvonalat, azzal együtt, ahogyan a felhasználó az egyik platformról a másikra lép.

A GA4 lehetővé teszi a felhasználó eszközönkénti útjának nyomon követését, ennek mérésére hozta létre a webstream fogalmát.
A tulajdonon belül egy webstream méri a weboldalt, egy másik az Androidos applikációt, míg egy harmadik az iOS app-ot.
Ezek segítségével nyomon követi a felhasználók platformok közötti útját, ami lehetővé teszi a felhasználóra vonatkozó összes adat összegyűjtését, hogy teljes képet nyújtson. Ezek az adatok aztán a felhasználói útvonalhoz igazodó jelentésekben jelennek meg, pl. Akvizíció, Elkötelezettség, Konverzió/Bevételszerzés és Megtartás.

AI és ML a cookie-k blokkolásának és törlésének ellensúlyozására
A cookie-k blokkolása, a helyi adatvédelmi törvények, a felhasználói adatok törlésére irányuló kérelmek stb. hiányzó adatokat eredményeznek. 
A hiányzó cookie-k és adatok ellensúlyozására a GA4 gépi tanulást és mesterséges intelligenciát használ, hogy kitöltse a hiányosságokat, és teljes képet nyújtson Önnek.

A GA4 kevesebb előre meghatározott jelentéssel rendelkezik. Az Universal Analytics több előre definiált jelentéssel rendelkezett, mint a GA4. 
Ez az a rész, ami miatt a legtöbben felháborodtak. 

Sok közülük újra létrehozható a Felfedezés (lásd a következő pontot) vagy a Google Data Studio segítségével. 
Ez azonban azt is biztosítja, hogy át kell gondolni, mely jelentésekre van igazán szükség, ahelyett, hogy megpróbáljuk felhasználni azt, ami rendelkezésre áll.

A GA4 jobb egyéni jelentésekkel/elemző eszközzel rendelkezik, az Exploration(Felfedezés) nevű eszközzel.
Az Exploration in GA lehetővé teszi, hogy mélyebbre fúrjon az adatokban, és így olyan nézeteket találjon, amelyek az Universal Analytics segítségével nem voltak lehetségesek. 

A GA4 lehetővé teszi, hogy az adatokat közvetlenül a BigQuery-nek küldje el.
A múltban egy külső szolgáltatót is kellett használni, mint például a Supermetrics, hogy az adatokat a Google Analyticsből a BigQuery-be továbbítsa, de a GA4 esetében ez nem így van. A GA4 beépített integrációval rendelkezik a BigQueryvel, és néhány kattintással beállíthatja azt. Nézze meg ezt a bejegyzést, Hogyan csatlakoztassuk a GA4-et a BigQuery-hez.

Miért küldjünk adatokat a BigQuery-nek?
Az adatok adatbázisban való tárolása lehetővé teszi, hogy egyesítse azokat a CRM-adataival, harmadik féltől származó adatokkal stb. a GA4 segítségével gyűjtött viselkedési és webes adatok gazdagítása érdekében. Ha az összes adat egy helyen van, az azt jelenti, hogy nem csak a viselkedési adatok alapján szegmentálhat, hanem a többi adattal is. Például megtudhatja, hogy kik a helyi ügyfelei, és mit csinálnak a webhelyen, így jobb élményt tud létrehozni. Mindez az adatok közötti keresztelemzés nem volt lehetséges az Universal Analyticsben.